رنگ و پوشش

از گذشته تا به امروز محافظت از محصولات تولیدی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و سایر عوامل مخرب محیطی و شیمیایی یکی از چالش های بزرگ صنعتی بوده است. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در این زمینه و ارائه فرآیندهایی نظیر رنگ کردن محصولات علاوه بر زیبایی ظاهری، محافظت از آنها نیز میسر شده است. رنگ های پودری الکترو استاتیک از جمله این نوع پوشش ها بوده که علاوه بر زیبایی موجب دوام و طول عمر محصولات نیز می شود.

در این فرآیند رنگ های پودری توسط نازل های الکترو استاتیک باردار شده و به روی سطح محصولات پاشیده می شوند. در این حالت به دلیل باردار بودن خاصیت چسبندگی داشته و به طور یکنواخت روی سطح محصولات می چسبند. پس از قرارگیری محصولات در درون کوره، بر اثر اعمال حرارت این دانه های پودری ذوب شده و لایه ای نازک و بادوام با چسبندگی بسیار زیاد را روی سطح ایجاد می کند. با توجه به شرایط کاری قطعات مختلف و نیاز به پوشش های پیشرفته تر فرآیند های نظیر آبکاری قطعات، پوشش کروم سخت، آنادایز، سیاه کاری، کربوره و غیره نیز به وجود آمده است.

مجموعه پادنا لیزر با در اختیار داشتن متخصصین مجرب قادر به تعیین انواع پوشش باتوجه به شرایط کاری برای محصولات مختلف می باشد. هم چنین با دارا بودن شبکه کاری گسترده قادر به انجام انواع رنگ و پوشش بر روی محصولات محترم مشتریان می باشد.